MASTER YOUR EMOTIONS

O PROJEKTU

V preteklosti so verjeli, da je splošna inteligenca edino merilo za doseganje akademskih uspehov in iznajdljivosti v vsakdanjih življenjskih situacijah. Na podlagi tega prepričanja so bili osnovani testi za merjenje inteligenčnega kvocienta (IQ), ki so od učencev zahtevali hitro reševanje abstraktnih nalog, logično sklepanje in analiziranje objektivnih dejstev, doseganje dobrih rezultatov pa je bilo pogojeno z umirjenostjo ter koncentracijo.

Danes vemo, da takšno “hladno” obdelovanje podatkov ni edino merilo uspeha in da visok IQ ne zagotavlja uspehov na delovnem mestu, v družabnih stikih, pri ohranjanju zrelih in stabilnih odnosov ter soočanju s težavami in krizami. Človek namreč ni le racionalno, temveč je tudi emocionalno bitje.

Na to dejstvo je prvič opozoril Dr. Howard Gardner, ki je leta 1983 razvil teorijo raznoterih inteligentnosti, izraz “čustvena inteligenca” pa sta prvič uporabila Peter Salovey in John Mayer, ki sta pojem definirala kot:

  • sposobnost izražanja lastnih čustev
  • sposobnost razumevanja in prepoznavanja čustev drugih oseb
  • razumevanje, da lastna čustva vplivajo na druge osebe

Čustva, tako negativna kot pozitivna, so posledično nezanemarljiv del našega življenja, zato je pomembno, da jim posebno pozornost namenimo tudi v šolah, kjer učenci vsakodnevno navezujejo socialne stike, hkrati pa so podvrženi najrazličnejšim psihološkim barieram ter stresu.

Cilji projekta so:

  • prepoznavanje svojih čustvenih potreb in omejitev
  • pozitivno soočanje s frustracijo
  • obvladovanje lastnega razpoloženja in čustev
  • vživljanje v čustva drugih
  • spodbujanje razvoja empatije in strpnosti
  • dvig motivacije
  • boljše znanje angleškega jezika in samoizražanja

Cilje nameravamo doseči z izobraževanjem učiteljev in tremi izmenjavami učencev, ki bodo tako dobili priložnost spoznavanja tujih kultur ter sklepanja novih prijateljstev z učenci iz drugačnih socio-ekonomskih ozadij v sproščenem, spodbudnem okolju. Vsi sodelujoči bodo preizkusili in utrjevali svojo čustveno inteligenco, urili samozavedanje, samoobvladovanje, motiviranost, empatijo ter druge socialne veščine na zanimiv način – s pomočjo petih različnih iger s kartami.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

MEDNARODNA SREČANJA

1.mednarodno srečanje in izobraževanje sodelujočih učiteljev v projektu MYE v Romuniji (C1 Teacher Training Activity)

V času od 11. 1. in 18. 1. smo se učitelji Tjaša Salobir, Jelka Flis in Maja Bergant udeležili prvega mednarodnega srečanja in izobraževanja za učitelje, ki sodelujejo v projektu Master Your Emotional Intelligence Skills Through Game Cards (skrajšano Master Your Emotions ali MYE). Pridružili so se nam še gostitelji Romuni, Grki, Italijani in Turki.

Srečanje je potekalo na skrajnem severovzhodu države, v drugem največjem romunskem mestu imenovanem Iasi. Slednji je, z najstarejšo romunsko univerzo in knjižnico,  številnimi muzeji, operami, gledališči in univerzami, smatran za kulturno središče Romunije. Hkrati je, takoj za Bukarešto, drugo največje urbano območje, kjer živi približno pol milijona ljudi in se izobražuje 60,000 študentov.

Prvi dan smo obiskali gostiteljsko šolo Colegiul National de Arta “Octav Bancila. Gre za umetniško šolo, kjer so nas pričakali naši gostitelji in učenke, oblečene v romunsko narodno nošo. Ob prihodu so nas pogostili s tradicionalnimi slaščicami, ki so jih za nas spekli starši učencev. Uvodni sestanek smo pričeli kot se za projekt, ki poudarja pomen emocionalne inteligence, spodobi – z izražanjem čustev. Vsak prisoten se je predstavil in povedal, kako se počuti. Sledile so predstavitve šol (osnovno šolo Nove Fužine je odlično predstavila učiteljica Maja Bergant) in predavanja o emocionalni inteligenci.

Naslednji dan smo se udeležili prvih delavnic. Te so se začele s predavanjem o barvah in čustvih, Turki pa so nas seznanili z igrama, zasnovanima v Istanbulu. Prva, imenovana Communication, spodbuja strpnost, empatijo, medsebojno komunikacijo in sodelovanje. Druga, imenovana Curious Letters, pa služi kot uvajalna aktivnost, preko katere sodelujoči “prebijejo led” in se bolje spoznajo v sproščenem in neformalnem okolju. V obeh igrah smo se preizkusili tudi učitelji, še posebej smo se navdušili nad prvo. Sledila je evalvacija iger, izmenjava mnenj in nasvetov o tem kako bi igre še lahko izboljšali in jih uspešno vključiti v učni proces. Pregledali smo tudi logotipe projekta, ki so jih izdelali učenci vseh sodelujočih držav in izbrali najboljšega.

V času našega bivanja v Iasi-ju smo se odpravili tudi na enodnevni ogled čudovitega dvorca in prostranega rudnika soli, hkrati pa smo se učili obvladovanja čustev. V zadnjih dneh izobraževanja smo spoznali še tretjo igro Thinking Cards, sledil je ogled šole, za nas je zaigral šolski orkester, prijazno pa so nas sprejeli tudi učenci baleta in likovne umetnosti. Zadnji dan smo izkoristili za ogled mesta, ki mu kraljuje veličastna palača in obisk muzeja, ki nam je približal romunsko umetnost ter čustva, ki jih le-ta sproža v vseh nas.

Zapisala: Tjaša Salobir

Izvedba projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina predstavitve je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.

(Skupno 20 obiskov, današnjih obiskov 1)